Ak by si predával produkt kde je veľká konkurencia, obsah kľúčového slova v doméne alebo v URL by mala aký taký zmysel. Ak ale robíš spravodajský portál, zmysel COOL URI vidím len v prínose pre užívateľa. URL odkazu totiž napovedá kam ten odkaz smeruje a /cr/moravskoslezky/ostrava mi príde lepší a jasnejší ako /id=55 Ale za extra dôležité to nepovažujem.
Nepríde mi rozumné ohýbať redakčný systém tak brutálnym spôsobom, keď to samotný RS nepodporuje. Osobne som robil pár takýchto úprav, ale nikdy som nešiel do zanorenej štruktúry rubrík a vystačil si s ID poslednej vetvy rubriky a jej názve. Môžeš to vidieť napr. tu:
[
http://www.rzp.sk/r-29-kurzy] - id rubriky je 29, názov rubriky je kurzy
[
http://www.rzp.sk/r-75-autoskoly] - id rubriky je 75, názov je autoškoly, ide o rubriku vnorenú do kurzov.
Toto zanorenie teda neriešim v URL ale reflektujem to v drobečkovej navidácii a v title:
<title>KURZY PRVEJ POMOCI › Autoškoly › Kurzy</title>
Kurzy prvej pomci je názov aj zameranie webu, nasleduje rubrika poslednej úrovne a nasledujú ostatné rubriky až ku koreňu. Vyjadruje to to, o čom je konkrétna stránka rubriky - kurzy prvej pomoci pre autoškoly.
Všimni si to, že adresa sa v prípade chyby presmeruje na jej správnu verziu. Napríklad keď zadáš URL: rzp.sk/r-75-toto-je-bobost tak sa stránka presmeruje na správny variant. Toto je podľa mňa oveľa dôležitejšie ako tie cool uri s kompletnou cestou v strome rubrík. Ak totiž časom zmením názov rubriky ID ostane a aj staré odkazy budú fungovať.
Podobne to mám v článkoch a myslím, že toto vpohode stačí. Dôležitejšie ako SEO hrátky s cool uri je samotný obsah a rozumný odkazový profil.